כיצד ליצור תוכן שיווקי כדי שתדמית עורך הדין תעבוד בשבילו

כיצד ליצור תוכן שיווקי כדי שתדמית עורך הדין תעבוד בשבילו

אם לדבר על שיווק בכללי ועל שיווק עורכי דין בפרט, צריך לקחת בחשבון עיקרון חשוב במכירות. כיום, כשתרבות הצריכה כל כך גבוהה, כשהיצע עולה על הביקוש, כבר לא רוחשים רק את המוצרים או את השירותים,  אלה קונים את פילוסופיית המוצר שנוצרה במיומנות על ידי המשווקים אשר מוטמעט במסר הפרסומית.

אביא דוגמה:

נניח שאתם עומדים מול מדף של לחמים שונים בסופר, איך תבחרות את הלחם?
אחד יבחר לחם מחיטה מלאה, ובכך הוא יקנה את הרעיון שהחיטה הזו בריאה.
אחד אחר יעדיף עטיפה ססגונית, מבלי  לשים לב לרכיביםמשום שהוא קונה את הרעיון  של היופי.
עוד אחד לא ייכנע לטריקים הפרסומיים ויבחר בלחם לבן רגיל. מה שמעניין שגם הוא קונה  את הרעיון, את הרעיון שהוא קונה בסך הכל לחם, רגיל, כמו של פעם.

באנלוגיה עם הדוגמה הנתונה, בואו נבין במה יבחר קונה שירותים משפטיים. הוא משלם על ביטחון, יציבות ופתרון הבעיות שלו. כלומר, הוא קונה את הפילוסופיה שיש לעורך הדין את הידע והנסיון ושהוא מוכשר וחזק מספיק כדי לפתור את בעיות הלקוח.

מכיוון שספציפיות העבודה המשפטית היא שאי אפשר לבדוק את הפרמטרים הללו מייד, הלקוח קונה את התדמית של עורך הדין ובכך נותן אמון. תדמית עורך הדין המשודרת דרך ערוצי המידע, מהווה קריטריון בחירה קובע. ככל ששהתדמית יותר בהירה ומדוייקת לקריאה כך הסיכויים שבתנאי יריבות קשה בשוק השירותים המשפטיים, הלקוח יבחר דווקא בכם.

התדמית של עורך הדין – זה המותג האישי שלו, הבנוי מפרמטרים רבים היוצא ממסגרת הפרקטיקה המשפטית. במאמר זה ניגע בתכולת התוכן השיווקי ותוכן המבוא המוצעת ללקוח.

התוכן הנ"ל צריך לחשוף את תדמית עורך הדין ולהעביר ללקוח הפוטנציאלי את המידע שעורך הדין:

  • בעל יכולת
  • ניסיון
  • אפשר לסמוך עליו

על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות, צריך ליצור תוכן נכון, כלומר:

  • 60% תוכן מקצועי (בירור חקיקה, המלצות, תיקים, חוות דעת מקצועית)
  • 20% תוכן מושך, כלומר, מאמרים, תשובות על שאלות (התחלה מתמדת של פעילות, כדי לא לאבד פופולריות וכיסוי ברשתות החברתיות, וכן לעודד קידום אתרים אורגני)
  • 10% תוכן לייף סטייל (סיפורים על היביטים וערכים, כדי לעורר אמון ברמת ה"אדם") לשכת עורכי הדין מטילה מגבלות על פרסום תכנים כאלה על האתר המקצועי של עורך הדין, אך אפשר לפרסם תכנים כאלה ברשתות החברתיות, ובעקיפין לשקף את תכונות האופי של עורך הדין בסיפור.
  • 5% תוכן מבדר ומעורר השראה (תמונות, רעיונות, ממים)
  • 5% מפעילים של אמון (אמות מעמד: תמונות עם אנשים ידועים, השתתפות בכנסים מיוחדים, ראיונות, פרסום בתקשורת).